۲ هزار و ۳۰۰ مسافر در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شدند

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی ۲۵ روز گذشته غربالگری ویروس کرونا برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مسافران نوروزی در مرز باشماق مریوان انجام شد.

پیام جلالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به ورود کشور به پیک چهارم کرونا و بالارفتن تعداد مبتلایان به این ویروس، اظهار داشت: براساس دستور العمل ستاد کرونا، غربالگری همه مسافران ورودی از مرز باشماق مریوان برعهده جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی امسال، تیم نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایانه مرزی باشماق مستقر بوده و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مسافران نوروزی را غربالگری می‌کنند، افزود: تب سنجی، تست اولیه کرونا و توزیع ماسک و مایع ضدعفونی از جمله اقداماتی است که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در نطقه صفر مرزی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: براساس دستورالعمل‌های موجود طرح غربالگری مسافران تا انتهای اردیبهشت ماه در مرز مریوان انجام می‌شود و با توجه به احتمال باز شدن مرز سیرانبند بانه، این جمعیت آمادگی کامل برای استقرار تیم غربالگری در این مرز رسمی کشور را هم داشته و در این خصوص آموزش‌های لازم به نجاتگران هلال احمر داده شده است.

وی گفت: از هموطنانی که قصد سفر به اقلیم کردستان عراق را دارند تقاضا داریم که با توجه به بسته بودن مرز مریوان از تجمع در پایانه مرزی خودداری کرده و حتی المقدور مسافرتشان را به تعویق بیندازند.

جلالی اضافه کرد: تنها هموطنانی که قصد دارند از اقلیم کردستان عراق به کشور بیایند مورد غربالگری قرار گرفته و با توجه به امکان گسترش بیماری کرونا، از ورود مسافران عراقی به کشور جلوگیری می‌شود.

وی یادآور شد: پیک چهارم کرونا با قدرت شیوع بسیار بالایی در استان و کشور آغاز شده و از هم استانی‌ها تقاضامندیم که جهت قطع زنجیره انتقال، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را با جدیت به مرحله اجرا در بیاورند.

از روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تاکنون به طور میانگین روزانه ۱۰۰ نفر توسط امدادگران هلال احمر استان در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شدند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌های استان مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

 

Sorry - Comments are closed