رفع مشکلات مرز «پرویزخان» در دیدار با هیات عراقی پیگیری می‌شود

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: رفع مشکلات مرز پرویزخان در دیدارهای مستمر با هیات عراقی پیگیری می شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهزاد باباخانی در جلسه بررسی مشکلات مرز رسمی پرویزخان با اشاره به اهمیت این مرز در مبادلات تجاری و صادرات غیرنفتی کشور گفت: مرز پرویزخان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بگونه‌ای که سال گذشته علی رغم بحرانهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا در حالیکه اکثر مرزهای کشور رشد منفی صادرات داشتند، مرز پرویزخان تنها مرزی بود که رشد مثبت و قابل توجهی داشته است. 

وی افزود: بخشی از مشکلات مرز پرویزخان جنبه داخلی دارد که با تکمیل زیرساخت های گمرکی بخش عمده ای از آنها رفع می شود و ضرورت دارد در اسرع وقت فاز یک طرح جامع به بهره برداری برسد.

باباخانی ادامه داد: جنبه دیگر مشکلات مرز پرویزخان به ‌ناهماهنگی های طرف های عراقی به ویژه در حمل و نقل و زیرساخت ها بر می گردد که در نظر است با ملاقات های مستمر مرزی نگاه دو طرف به یکدیگر نزدیک تر و هماهنگ تر گردد. 

وی اظهار داشت: باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با تدوین یک جدول زمان‌بندی، ملاقات‌های مرزی با طرف عراقی برای رفع مشکلات و اختلاف نظرهای احتمالی هر چند وقت یکبار و در سطوح مختلف مدیریتی برگزار شود، زیرا ملاقات های مستمر مرزی به هماهنگی بیشتر در مرز پرویزخان منجر می شود.

 

Sorry - Comments are closed