صادرات محموله یک هزار کامیون از طریق پنج مرز کرمانشاه به خارج از کشور

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: روزانه محموله کالای یک هزار کامیون از طریق پنج مرز این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حیدری مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: پنج مرز استان کرمانشاه با کشور عراق اکنون به صورت کامل فعال هستند و تبادلات مرزی از طریق آن‌ها انجام می‌شود.

او گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش آمار صادرات در بسیاری از مرزها، روند صادرات از مرز‌های این استان در این مدت افزایشی بوده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه افزود: حتی در سخت‌ترین روز‌های شیوع بیماری کرونا روند صادرات از مرز‌های کرمانشاه متوقف نشد و مرز پرویزخان به صورت مداوم در حال فعالیت بود.

حیدری حمایت از تولیدکنندگان به منظور تسریع در روند صادرات را یکی از اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و افزود: حاضریم به منظور تسریع در روند صادرات امور گمرکی را به داخل انبار تولیدکنندگان منتقل کنیم.

آماده بازگشایی مرز تیله کوه هستیم

او از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی مرز تیله کوه با کشور عراق خبر داد و افزود: بخشی از زیر ساخت‌های لازم برای بازگشایی این مرز اکنون فراهم شده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه ادامه داد: برای بازگشایی رسمی این مرز منتظر تصمیم کشور عراق هستیم آن‌ها باید اقدام عملی برای بازگشایی این مرز انجام دهند.

حیدری گفت: در صورتی که طرف عراقی همکاری لازم را داشته باشد، تیله کوه به سرعت برای جابجایی کالا بازگشایی خواهد شد.

Sorry - Comments are closed