عراق و امارات برای تولید ۲ هزار مگاوات برق خورشیدی قرارداد امضا کردند

وزارت نفت عراق روز پنجشنبه از قراردادی برای تولید ۲ هزار مگاوات برق خورشیدی با شرکت “مصدر” امارات خبر داد.

به نقل از گزارش خبرگزاری ایرنا از تارنمای اینترنتی وزارت نفت عراق، “احساب عبدالجبار” وزیر نفت این کشور در این باره گفت که این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد برای تولید انرژی‌ پاک در عراق است.

وی افزود: این قرارداد با شرکت مصدر امارات شامل تولید ۲ هزار مگاوات برق از طریق سرمایه‌گذاری برای تولید نفت خورشیدی در مرکز وجنوب عراق خواهد بود.

عبدالجبار البته جزییات دقیق در خصوص اماکن قرار گرفتن پنل‌های خورشیدی و نیز ارزش قرارداد با این شرکت اماراتی را بیان نکرده است.

وزیر نفت عراق البته اظهار کرد که کشورش طرح انرژی‌های پاک را به جای انرژی تولیدی از سوخت‌های فسیلی (نفت وگاز) به میزان ۲۵ تا ۲۰ درصد از انرژی تولید عراق؛ یعنی معادل ۱۰ تا ۱۲ گیگاوات ساعت را اجرا خواهد کرد.

وی قرارداد با شرکت اماراتی را گامی مهم در جهت توسعه بخش انرژی پاک و به کارگیری از انرژی خورشیدی در عراق دانست.

در همین ارتباط، سهیل المزروعی” وزیر انرژی و زیرساخت امارات که از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه انعقاد قرارداد میان شرکت مصدر امارات و وزارت نفت عراق حضور داشت، گفت که شرکت اماراتی از همه امکانات فنی و مهندسی برای اجرای این طرح استفاده خواهد کرد.

براساس گزارش مسؤولان برق عراق، این کشور ۱۹تا ۲۱ هزار مگاوات برق تولید می‌کند، درحالی که نیاز کنونی آن بالای ۳۰ هزار مگاوات است.

Sorry - Comments are closed