آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

ضرورت فعالیت برای کاهش آسیب های اجتماعی کرونا و اطلاع رسانی شفاف درمورد واکسن های وارداتی و داخلی/ برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های فعالانه می‌توان آسیب‌های ناشی از ایجاد موج‌های جدید را کاهش داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر رئیسی با اشاره به لزوم فعال بودن وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی در استان‌ها در زمینه بررسی، شناخت و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از کرونا، اظهار داشت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهکارهای علمی اتخاذ شود تا کمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم  اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این درخصوص تاکید کرد و گفت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سوال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجرین و مشکوک التابعین، گفت: وزارت کشور و استانداران مرزی باید نظم و انضباطی در زمینه  واکسیناسیون این افراد که میهمانان جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

آیت الله دکتر رییسی روند واکسیناسیون در کشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واکسن و تولید داخل در هفته های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واکسیناسیون در گروه های سنی مختلف تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.

Sorry - Comments are closed