مرز‌های چهارگانه زمینی برای زائران ایرانی اربعین بسته است

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا: مرز‌های چهارگانه زمینی برای زائران اربعین بسته است؛ مردم فریب شایعه ها، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار مهدی حاجیان گفت: براساس مصوبه ابلاغی ستاد مرکزی اربعین، مرز‌های چهارگانه زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق بسته است و به زوار ایرانی اجازه سفر به عراق از این مرز‌ها داده نخواهد شد.
سخنگوی ناجا در ادامه ضمن اشاره به برخی شایعه‌های منتشره در فضای مجازی گفت: مردم عزیز فریب شایعه ها، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند.
وی با اشاره به نحوه سفر زوار ایرانی به عراق در شرایط کنونی اظهار داشت: برابر توافق‌های نهاد‌های ذیربط با دولت عراق، زائران از طریق مرز‌های هوایی و مشروط به تزریق واکسن کرونا می‌توانند برای شرکت در مراسم اربعین به آن کشور سفر کرده و لازم است ۷۲ ساعت قبل از سفر نیز تست PCR منفی داشته باشند.
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به قوانین سخت دولت عراق در خصوص اتباع غیرمجاز گفت: دولت عراق افرادی را که به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مدارک قانونی به آن کشور مسافرت کنند مجرم می‌شناسد و برابر قوانین قضائی خود رفتار می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی بازهم تاکید کرد: پلیس در هیچ یک از مرز‌های کشور خدمات گذرنامه‌ای به زوار ایرانی اربعین ارائه نمی‌دهد و افرادی که به این مرز‌ها مراجعه می‌کنند، راهی بجز بازگشت به شهر‌های خود نخواهند داشت.
سردار حاجیان از مردم خواست از مراجعه به مرز‌های چهارگانه زمینی خودداری کنند و به هیچ وجه فریب شایعه‌ها و اخبار منتشر شده در فضای مجازی را نخورند و با توجه به وضع کرونایی کشور از ایجاد بی نظمی و تردد‌های غیرضروری به ویژه برای مراجعه به مرز‌های چهارگانه زمینی با هدف شرکت در پیاده روی اربعین پرهیز کنند.

Sorry - Comments are closed