تعاملی خوبی بین مسئولان ایرانی و عراقی برقرار است

استاندار واسط عراق گفت:همکاری و تعامل بسیاری خوبی در سایه راهپیمایی اربعین بین مسوولان عراقی و ایرانی برقراراست و این روابط سال به سال تحکیم پیدا می‌کند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد جمیل المیاحی روز دوشنبه در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران اظهار داشت:در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرش زائران از بین رفت و این وضعیت برای ملت و دولت عراق بسیار سخت است.

وی افزود: نخست وزیر عراق با وجود تمامی فشار‌ها از سوی مسوولان بهداشتی، تمامی تلاش خود را بکار گرفت تا پذیرای بخشی از زوار سایر کشور‌ها باشیم.

استاندار واسط عراق گفت: روابط بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران پس از سقوط رژیم بعث از حالت رسمی به برادرانه تبدیل شده است.

المیاحی افزود: ملت و مسوولان عراق افتخار دارند سالانه میزبان میلیون‌ها زائر اباعبدالله الحسین (ع) از کشور‌های مختلف بویژه ایران باشند و برای این میزبانی خداوند متعال را شکرگزار هستند.

استاندار واسط عراق اضافه کرد: امنیت اولویت نخست مسوولان جمهوری عراق در خصوص راهپیمایی اربعین است و امیدواریم با همکاری برادران ایرانی، مشکلی در مسیر رفت و بازگشت زوار شاهد نباشیم.

المیاحی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود تنها از مرز هوایی پذیرای ۶۰ هزار زائر ایرانی باشیم و آمادگی برای پذیرش زائران بصورت زمینی از مرز زرباطیه وجود نداشت و در این زمینه تابع تصمیمات نخست وزیری عراق هستیم.

Sorry - Comments are closed