فعالیت تجاری مرز مهران از سر گرفته شد

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز بین المللی مهران پس از یک هفته تعطیلی بدلیل تردد زائران از این گذر مرزی، از سر گرفته شد.

روح الله غلامی اظهار داشت: بدلیل تردد زائران از مرز بین المللی مهران برای حضور در آئین‌های ویژه اربعین حسینی، فعالیت تجاری در این گذر مرزی از سوم مهرماه به مدت یک هفته تعطیل شد.  

وی افزود: از روز شنبه دهم مهرماه و با پایان بازگشت زائران اربعین حسینی از این گذر مرزی فعالیت تجاری در این مرز از سر گرفته شد.

غلامی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه ۴۶۶ میلیون دلار کالا معادل ۹۱۴ هزار تن از مرز مهران به عراق صادر شده است افزود: صادرات کالا در این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۷۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۵۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام عمده کالا‌های صادراتی از این مرز را کاشی، سرامیک، آهن آلان، محصولات فلزی، محصولات پلاستکی، تره بار و میوه و … عنوان کرد.

وی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این گمرک گفت: رانندگان و تمام کسانی که در حمل و بارگیری کالا‌ها نقش دارند زیر نظر کارشناسان بهداشتی پایش می‌شوند و تمام محوطه تجاری گمرک مهران به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن اینکه با ایجاد حوضچه ضدعفونی و داکت گندزدا کامیون‌ها هنگام ورود گندزدایی می‌شوند.

Sorry - Comments are closed