ترانزیت بیش از ۳ میلیارد دلار کالا از مرز بین المللی باشماق مریوان

ناظر گمرکات کردستان گفت: بیش از سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار طی نیمه نخست امسال از مرز بین‌المللی باشماق مریوان تزانزیت شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حیدری ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی مبداء، خارجی مبداء و خارجی مقصد که در نیمه نخست امسال از گمرک باشماق انجام شده یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۵۴ تن کالا بوده است.

حیدری ارزش دلاری این میزان کالای ترانزیت شده را بیش از سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار خواند و افزود: این میزان ترانزیت انجام شده در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه از مجموع ترانزیت انجام شده استان ۷۰۵ هزار و ۲۶ تن آن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال ترانزیت خارجی مقصد است، اضافه کرد: میزان ترانزیت داخلی و خارجی مبداء هم طی این مدت از مرز باشماق به ترتیب ۳۹ هزار و ۷۷۳ تن وو ۹۶۶ هزار و ۳۵۵ تن بوده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: مجموع صادرات خروجی طی نیمه نخست امسال از گمرکات استان هم یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن بوده که ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

حیدری اظهار داشت: از کل صادرات انجام شده ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار مربوط به صادرات از گمرکات استان بوده است.

Sorry - Comments are closed