شوشمی مرز رسمی است

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، شوشمی مرز رسمی است و به موجب آخرین تصمیم کارگروه ویژه مرز، مدیریت آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بالایی سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه با بیان اینکه از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مرز شوشمی اختصاص یافته است، گفت : کلیات طرح جامع بازارچه شوشمی در کارگروه ویژه مرز استانداری تصویب و برای تکمیل فرآیند تصویب به سازمان راهداری کشور ارسال شده است.

او گفت : توسعه و ساماندهی مرز شوشمی را متوقف و یا موکول به تصمیمات دیگر نمی‌کنیم و بر اساس توافقات و تفاهم نامه‌های تنظیمی بین جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان عراق در سنوات اخیر، ایجاد بازارچه سازان در راستای توسعه همکاری‌ها و همزمان با فعالیت مرز شوشمی تصویب شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه افزود: ۲ مرز شوشمی و سازان از حیث ظرفیت و زیرساخت‌ها دارای ویژگی اختصاصی خود هستند.

جلیل بالایی افزود: تصمیمات حوزه مرز تابع سیاست‌های دو جانبه کشور ایران و عراق است که بر اساس منافع دو طرف شکل می‌گیرد و ایجاد بازارچه‌های شوشمی و سازان، مکمل و متمم بهره مندی از ظرفیت‌ها از جمله تجارت و تردد مسافر است که با جدیت پیگیری می‌شود.

او با اشاره به ورود و تشکیل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان گفت: با اتخاذ تصمیمات مناسب شاهد وحدت و هماهنگی قانونی در نوع مواجه با کالای همراه مسافر، فروش اینترنتی و حمل توسط پست باشیم و راهکار‌های تامین آسان و بدون زحمت ارزاق و نیازمندی‌های مردم شهر‌ها و روستا‌ها مرزی برای جابجایی کالای تولید داخل در همه شهرستان‌های مرزی مورد بررسی قرار گرفته است.

Sorry - Comments are closed