در تماس تلفنی نخست وزیر عراق با آیت الله رئیسی:

رئیس جمهور: وحدت و ثبات در عراق موضوعی راهبردی است و نباید خدشه دار شود/ از هر تدبیری برای حل و فصل مشکلات بصورت قانونی و شفاف حمایت می کنیم

رئیس جمهور گفت: موضع اصولی و ثابت تهران، حمایت از استقلال، امنیت و استقرار حاکمیت مردمی در عراق است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق،‌ با تاکید بر روابط دیرینه و نزدیک دو کشور و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق قرار دارد، اظهار داشت: وحدت و یکپارچکی در عراق موضوعی راهبردی است و نباید خدشه دار شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان ملت های منطقه، امنیت، ثبات و پیشرفت مردم عراق را نمی پسندند و با فتنه انگیزی بدنبال اهداف پلید خود هستند لذا همگان باید در مقابل چنین توطئه هایی هوشیار باشند.

دکتر رئیسی استفاده از همه ظرفیت ها برای آرامش و ثبات در عراق را ضروری دانست و اظهارداشت: اصل انتخابات را یک دستاورد مهم در راستای حاکمیت مردم عراق بر سرنوشت خود می دانیم و همواره بر تعیین سرنوشت ملت ها از طریق صندوق آرا تاکید داشته ایم و در این راستا از حل و فصل هرگونه ابهام، ‌از طریق روندهای سیاسی و بصورت قانونی و شفاف حمایت می کنیم.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در تماس تلفنی خود با قدردانی از حمایت های بی دریغ ایران از ملت عراق،‌ گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق، همیشه مبتنی بر استقرار و حفظ ثبات و امنیت بوده است.

Sorry - Comments are closed