بازدید فعالین گردشگری عراق از زیبایی‌های کرمانشاه

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه،فم تور دفاتر گردشگری عراق در کرمانشاه آغاز شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صابر با اشاره به آغاز تردد گردشگران خارجی از مرز پرویزخان، گفت: باتوجه به همجواری کرمانشاه با دو بخش عرب نشین و کردنشین عراق، این ظرفیت مناسب فراهم شده تا از این بخش‌ها جذب گردشگر داشته باشیم.

او افزود: دراین راستا، به منظور آشنایی فعالین گردشگری عراق با ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه، برگزاری فم تور‌هایی برای دفاتر گردشگری این کشور در دستورکار قرار گرفت.

معاون گردشگری استان ادامه داد: طبق برنامه در گام اول مدیران سه دفتر گردشگری این کشور طی روز‌های گذشته وارد کرمانشاه شده و تاکنون بازدید‌هایی را از جاذبه‌های گردشگری شهرستان روانسر همچون قوری قلعه و نیز بازار سنتی و زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری کرمانشاه داشته اند.

او بیان داشت: بازدید از دو اثر شاخص تاریخی استان یعنی بیستون و تاق بستان و دیگر جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، خوراک و زیرساخت‌های توریسم سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که برای آشنایی این فعالین گردشگری با آن‌ها خواهیم داشت.

صابر با بیان اینکه برنامه بازدید فعالین گردشگری عراق از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری کرمانشاه ادامه دار خواهد بود، گفت: طی روز‌های آینده ۱۵ دفتر گردشگری مهم دیگر عراق را به کرمانشاه دعوت خواهیم کرد تا با ظرفیت‌های گردشگری استان آشنا شوند.

او با تاکید براینکه کرمانشاه باید برای گردشگران عراقی از حالت معبر بودن به مقصد تبدیل شود، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته با وجود جاذبه‌های مهم و بالایی که در کرمانشاه داشته ایم، برای این گردشگران تنها یک معبر بوده ایم.

معاون گردشگری استان یادآورشد: یکی از مسائل مهمی که در بحث جذب گردشگران خارجی روی آن تاکید داریم، توریسم سلامت است که باتوجه به زیرساخت‌های خوبمان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

Sorry - Comments are closed