صادرات بیش از یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار کالا از مرز‌های کرمانشاه

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در ۸ ماهه امسال بیش از یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: این میزان صادرات با وزن بیش از ۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تن  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۵ درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

بختیار رحمانی پورافزود: ۶۹۵ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۵۶ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و شوشمی اظهار و صادر شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، میلگرد وفولاد، محصولات پلاستیکی، میوه و تره بار و … اعلام کرد و گفت: بیشتر این کالا‌ها به کشور عراق صادر شده است.

رحمانی پور همچنین مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری را ۴۵ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار به وزن ۱۶ هزار و ۳۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۶ درصد رشد و از لحاظ وزن ۷ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های وارداتی در هشت ماهه سالجاری شامل آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید، انواع تایر و… است.

Sorry - Comments are closed