صادرات کالا از مرز «کیله» سردشت امسال ۲۵ درصد افزایش یافت

به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس گمرک کیله سردشت گفت: صادرات کالا از این مرز در جنوب آذربایجان غربی با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۱۴۰ میلیون دلار رسیده است.

یوسف شریف‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بازارچه کیله سردشت اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۵۰ کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی از طریق این مرز روانه بازار کشور عراق می شود.

وی، وزن این میزان کالاهای صادراتی را بیش از ۴۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: عمده کالاهای صادراتی از این مرز شامل مصنوعات فلزی، پلاستیکی و شیشه ای، کاشی، مبل، لوازم مرغداری، لوازم و وسایل قنادی، اشیاء تزئینی و دکوری، کفش، ایزوگام، پوکه معدنی، گچ ساختمانی واتصالات پلی اتیلن است.

رییس گمرک کیله سردشت همچنین به واردات در این بازارچه اشاره و گفت: عمده اقلام وارداتی نیز شامل هشت قلم کالا از جمله انواع کولرگازی، لاستیک سواری و ظروف شیشه‌ای به ارزش ۳۶۰ هزار دلار با تناژ ۹۰ هزار تن بود.

وی اضافه کرد: بازارچه مرزی کیله یکی از بازارچه های مهم و فعال اقتصادی استان آذربایجان غربی به شمار می رود که در راستای توسعه و معیشت اقتصادی مردم منطقه نقش بسزایی دارد.

Sorry - Comments are closed