پرواز کرمانشاه- نجف راه‌اندازی شد

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، از موافقت و صدور مجوز پرواز کرمانشاه- نجف و بالعکس خبرداد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نیک‌روش مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه بااشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی پرواز کرمانشاه – نجف،گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده توانستیم موافقت و مجوز پرواز کرمانشاه به نجف و بالعکس را بگیریم.

اولین پرواز کرمانشاه به نجف با ظرفیت ۱۶۰ زائر عتبات عالیات از طریق فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه اواخر دی‌ماه انجام می‌گیرد.

پرواز کرمانشاه به نجف به صورت هفتگی برقرار است، و براین اساس هر هفته یک پرواز رفت و برگشت کرمانشاه به نجف را برای کاروان‌های حج و زیارت در کرمانشاه خواهیم داشت.

هزینه کاروان زیارتی برای هر فرد با تمام هزینه‌های در نظر گرفته شده شامل اقامت، تغذیه و پرواز رفت و برگشت حدود هفت میلیون تومان تمام می‌شود.

مشتاقان عتبات عالیات می‌توانند در قالب کاروان‌های حج و زیارت اعزام شوند، و در این راستا ۲۰ دفتر زیارتی در سطح استان فعال هستند که زائرین می‌توانند با مراجعه به آن‌ها برای اعزام ثبت نام انجام دهند.

داشتن گذرنامه‌ای که از تاریخ سفر حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، تزریق هر دو دوز واکسن کرونا و داشتن تست پی. سی. آر ۷۲ ساعت قبل از اعزام برای زائرین الزامی است.

کرمانشاه این ظرفیت را دارد که به عنوان پایلوت پرواز‌های غرب کشور بصورت روزانه به کشور عراق پرواز داشته باشد که در این راستا مدیریت حج و زیارت استان رایزنی‌هایی را با استان‌های غربی شامل کردستان، همدان، لرستان و ایلام انجام داده تا اعزام زائرین خود به عتبات عالیات را از طریق فرودگاه کرمانشاه انجام دهند و آماده همکاری در این زمینه هم هستیم.

این اتفاق برای استان پر خیر و برکت خواهد بود، و اگر استانداری و مسئولین استانی همکاری داشته باشند می‌توانیم پرواز‌های بیشتری را از طریق فرودگاه کرمانشاه به نجف داشته باشیم که این موضوع ظرفیت خوبی برای استان ایجاد می‌کند و از نظر اقتصادی و تجاری هم برای مردم ما پر برکت خواهد بود.

Sorry - Comments are closed