فرصت‌های تازه عراق برای پیمانکاران خدمات فنی و مهندسی ایرانی

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نشست با نمایندگان عراقی و بررسی‌های فنی و امکان‌سنجی توسعه ظرفیت‌های خدمات فنی مهندسی در عراق به فرصت‌های تازه این کشور برای پیمانکاران خدمات فنی و مهندسی ایرانی اشاره کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، سهراب سلیمی با بیان این مطلب افزود: در این جلسه فنی که با دعوت از دست اندرکاران اجرایی در حوزه عمرانی عراق و تنی چند از کارشناسان دفتر ذی‌ربط و مدیران سه شرکت پیمانکاری ایرانی برگزار شد، ابعاد پروژه‌های آماده به کار در عراق و فرآیند اخذ پروژه و تعاملات محیطی کار تشریح و بازگویی شد.

سلیمی افزود: در ادامه این نشست شرایط کار و عقد قرارداد از سوی نمایندگان عراقی تبیین شد و شرکت‌های پیمانکاری منتخب فرصت یافتند تا ضمن معرفی توانمندی و سوابق اجرایی خود، ابهامات و سوالات فنی در مورد تنوع پروژها و ابعاد و روش کار را مورد پرسش قرار داده و با کسب اطلاعات دریافتی دراین موارد، ارزیابی‌های نسبی را در خصوص منافع و مخاطرات ورود به پیمانکاری ساخت مسکن، مدرسه و بیمارستان را به انجام رسانند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: از دیگر نکات مهم مطرح شده در این نشست، توصیه و تاکید هیئت عراقی به حضور جدی پیمانکاران ایرانی و برخورداری از فرصت‌هایی است که به واسطه سرمایه‌گذاری و تخصیص اعتبارات مالی کشور چین برای ساخت مدرسه و بیمارستان در عراق به وجود آمده است. 

سلیمی تاکید کرد مذاکره مستقیم پیمانکاران ایرانی با عوامل کارفرما بنا به دلایل متعدد، می‌تواند شانس خوبی را برای ورود به پروژه‌های ساخت و ساز به دنبال داشته باشد.

Sorry - Comments are closed