تکمیل زیرساخت‌ مخابراتی مرز سومار نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار

به نقل از خبرگزاری مهر، فرماندار گیلانغرب از نیاز زیرساخت‌ مخابراتی مرز سومار به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خبر داد.

حشمت رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: راه اندازی و تکمیل زیر ساخت‌های مرز سومار برای تردد مسافرین و زائران در حال پیگیری است.

وی افزود: در صورت پیشرفت و اخذ موافقت‌های مورد نظر این مرز علاوه بر رسمی بودن برای واردات و صادرات مرزی به زودی به مرزی رسمی برای تردد مسافران نیز تبدیل می‌شود.

فرماندار گیلانغرب تصریح کرد: تهیه و آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی سریع‌تر در ۲ کشور ایران و عراق نیازمند دیدار و مذاکرات دوطرفه‌ای است که به زودی طی چند ماه آینده انجام می‌گیرد.

رضایی بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در این مرز فیبر نوری بوده که الزام اصلی ارتباط برای انجام کارهای گمرک و گذرنامه‌ها است که با وعده مساعدت از سوی مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه و اعطای اعتباری بیش از یازده میلیارد تومان تا پایان اسفند ماه به مرحله اجرایی می‌رسد.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این مرز نیازمند ایجاد گیت‌های مسافربری و دستگاه‌ها و ادارات مرتبط برای تردد مسافران است که تا حدودی در ۲ کشور زمینه‌های آن فراهم شده است.

رضایی تاکید کرد: جاده‌های مورد نظر برای تردد مسافران شامل جاده ذله زرد که در محور گیلانغرب به سور واقع است در حال آماده سازی بوده که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته و برای تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی استاندار کرمانشاه و نماینده مردم گیلانغرب در حال پیگیری است.

فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه بخش آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در این مرز آغاز شده است، تاکید کرد: بخشی از جاده سومار به سمت مرز در حال آماده‌سازی بوده که به مرحله بتن ریزی غلطکی رسیده که پس از آن به زودی این مسیر آسفالت خواهد شد.

Sorry - Comments are closed