اربیل به دنبال توسعه روابط با استان‌های مرزی ایران است

به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون استاندار اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که این استان به دنبال توسعه روابط با استان های نوار مرزی ایران به ویژه آذربایجان غربی است.

“هیمن احمد” روز سه شنبه در حاشیه سفر محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا، اظهارداشت: چندی پیش استاندار اربیل در سفری که به شهر ارومیه داشتند تفاهم نامه ای به منظور توسعه روابط با این استان مرزی در ایران امضا کردند. 

وی این تفاهم نامه را مفید توصیف کرد و گفت: به دنبال عملی کردن این تفاهم نامه با کمک طرف ایرانی هستیم و در سفر استاندار آذربایجان غربی به اربیل نیز این موضوع را پیگیری می کنیم.

معاون استاندار اربیل با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی بین ۲ استان، عنوان کرد: این تفاهم نامه ۱۴ بند دارد که مهم‌ترین بخش های آن در زمینه اقتصادی است.

به گفته هیمن احمد توسعه روابط مرزی در محدوده های پیرانشهر و حاج عمران از دیگر موارد مورد تاکید مدیران اربیل و آذربایجان غربی است. 

وی با اشاره به روابط تاریخی بین ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: روابط تاریخی و نزدیک فرهنگی بین مردم ایران و عراق بدون شک به توسعه روابط تجاری اربیل و آذربایجان غربی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در راس هیاتی سیاسی و  اقتصادی به منظور سفری سه روزه از طریق مرز حاج عمران وارد اقلیم کردستان عراق شد.

هشتم دی ماه سال جاری تفاهم نامه همکاری توسط محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و امیدعبدالرحمان حسن استاندار اربیل در ۱۴ بند، بین دو طرف در راستای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری امضا شد.

معتمدیان به همراه تجار و بازرگانان آذربایجان غربی به دعوت همتای خود به اربیل عراق سفر کرده است.

Sorry - Comments are closed