بدنبال اتصال ریلی شلمچه – بصره هستیم

به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ریلی شلمچه به بصره دیده شده و بدنبال اتصال ریلی قطعه شلمچه – بصره هستیم.

سید میعاد صالحی سه‌شنبه شب در جریان بازدید از آخرین وضعیت راه آهن خرمشهر – بصره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور عراق و مذاکرات انجام شده با وزیر حمل و نقل عراق، صورت جلسه کامل عملیاتی بین دو کشور منعقد شد.
وی با بیان اینکه این پروژه موانع مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد، گفت: امید است این موانع گام به گام برداشته شود زیرا عمده این پروژه در خاک کشور عراق است و باید همه موارد لازم رعایت شود.
صالحی بیان کرد: آنچیزی که به دنبال آن هستیم اتصال ریلی قطعه شلمچه – بصره است تا حمل و نقل مسافری و کالا از مسیر ریلی جا به جایی صورت گیرد.
وی در بخش دیگری به بازدید از پروژه ریلی خوزستان اشاره کرد و افزود: اتصال خط دوم اندیمشک به اهواز در مرحله پایانی است که با اجرای آن، سرعت خطوط ریلی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
صالحی در ادامه گفت: همچنین امروز از بلاک شوش به هفت تپه به طول ۱۶ کیلومتر بازدید شد و این پروژه مراحل پایانی را طی کرده و پیش بینی می شود تا هفته آینده به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: همچنین بلاک هفت تپه به میان آب به طول ۱۵ کیلومتر به گفته پیمانکار تا خرداد سال ۱۴۰۱ بهره برداری خواهد شد.

Sorry - Comments are closed