عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان آغاز شد

عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور آغاز شد.

به نقل از خبرگزاری فارس، عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان امروز با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور آغاز شد.

طرح لایحه مناطق آزاد سقز و بانه در ادوار مختلف مطرح شد و چندین بار لایحه منطقه آزاد این دو شهرستان به صحن علنی کمیسیون تخصصی به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس کشیده شد و بعد از تأیید در مجلس به شورای نگهبان ارسال و پس از رفع ایرادات اولیه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به تصویب رسید.

پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی از جمله بانه ـ مریوان در استان کردستان در جلسه ۱۵ اردیبهشت‌ سال جاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در هرمزگان، با تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد.

پیگری‌های استاندار کردستان در راستای تسریع در عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نتیجه داد و به صورت رسمی از امروز عملیات اجرایی این مهم آغاز می‌شود.

ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان سال‌هاست که در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گرفته و خوشبختانه بعد از پیگیری‌های متعدد همزمان با سال نخست دولت سیزدهم، بالاخره به نتیجه رسیده و وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

راه‌اندازی این منطقه آزاد که گامی مهم در ایجاد تحول و تسریع در توسعه پایدار استان کردستان به شمار می‌رود، یکی از آرزوهای دیرینه مردم این دیار به شمار می‌رفت.

سعید محمد ضمن حضور در جلسه شورای اداری استان کردستان با سفر به بانه و مریوان، سرپرست منطقه آزاد این دو شهرستان را معرفی خواهد کرد.

همچنین بازدید از مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان و نشست مشاور رئیس جمهور و استاندار کردستان با مسئولان اقلیم کردستان عراق از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه سعید محمد به کردستان به شمار می‌رود.

Sorry - Comments are closed