خانه‌ نوآوری و فناوری ایران در عراق و ارمنستان افتتاح می‌شود

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه پنجمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ در کشور ترکیه، گفت: پس از این دفتر، خانه‌های نوآوری و فناوری ایران در کشورهای عراق و ارمنستان افتتاح می‌شود. 

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرکز تعاملات علم و فناوری ایران با اعزام هیاتی متشکل از ۵۰ شرکت دانش بنیان، خانه نوآوری و فناوری ایران در استانبول را افتتاح کرد. این مرکز با هدف توسعه تجارت فناوری دو کشور ایجاد شد. پیش از این، خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه و سوریه راه‌اندازی شده‌اند؛ ترکیه به عنوان پنجمین کشور؛ میزبان این مراکز است. با توجه به روابط اقتصادی و تبادلات ایران و ترکیه، افتتاح این خانه رویدادی مهم قلمداد می‌شود.

مهدی قلعه‌نوی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه خانه نوآوری و فناوری ایران، گفت: هدف این مرکز، گسترش صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های ایرانی و ایجاد ارتباط متقابل با شرکت‌ها و بازارهای بین‌المللی است. حدود ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۵۰۰ شرکت نوآور در ایران فعالیت می‌کنند. خانه نوآوری و فناوری ایران، زیرساخت‌هایی را برای اتصال شرکت‌ها با بازار بین‌المللی فراهم می‌کند و تمام شرکت‌ها می‌توانند از این ظرفیت بهره برند.

وی با بیان اینکه دفاتر روسیه، سوریه، چین و کنیا پیش از این افتتاح شده اند، تصریح کرد: پس از این دفتر، خانه‌های نوآوری و فناوری ایران در کشورهای عراق و ارمنستان افتتاح می‌شود.

جواد معبودی‌فر، سرکنسول ایران در استانبول نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: ورود محصولات دانش بنیان ایرانی با افتتاح خانه نوآوری و فناوری ایران آسان‌تر خواهد شد. امیدواریم، تمامی موانع و چالش‌های صادرات محصولات ایرانی از میان برداشته شود. مقامات محلی «ازمیر» ترکیه خواهان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این استان هستند، سرکنسولگری ایران به منظور تحقق این خواسته، تسهیل‌گری خواهد کرد.

پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق نیز در آیین افتتاحیه پنجمین خانه نوآوری و فناوری ایران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور می‌توانند نقش موثری در ساختن ایران قدرتمند داشته باشند؛ ما پذیرای ظرفیت و پتانسیل شرکت‌هایی از این دست هستیم. سرمایه در گردش این شرکت‌ها حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین ۲۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند. شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ایرانی هنوز در آغاز راه قرار دارند.

Sorry - Comments are closed