رشد ۵ درصدی ارزش صادرات کالا از طریق مرزهای کرمانشاه در سال جدید

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد پنج درصدی ارزش صادرات کالا از طریق مرزهای کرمانشاه در سال جدید خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، بختیار رحمانی پور اظهار اطهار کرد: در نخستین ماه از سال جاری ۲۰۲ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۵۶ دلار کالا به وزن ۴۹۵ هزار و ۲۶۵ تن کالا از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزود: این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان کالاهای صادر شده از طریق گمرک پرویزخان ۸۴ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۳ دلار کالا به وزن ۲۱۱ هزار و هشت تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی و سومار نیز پس از این مرز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رحمانی پور با بیان عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان، خاطر نشان کرد: میوه و تره بار، کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن آلات، محصولات پلاستیکی، لبنیات، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف از جمله محصولات عمده صادراتی به خارج از کشور است.

وی در اشاره به آمار یک ماهه واردات گمرکات استان کرمانشاه، بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۸۱ دلار کالا به وزن ۷۵۰ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و مرز پرویزخان وارد شده است.

رحمانی پور تاکید کرد: میزان واردات کالا از طریق مرزهای کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۶ درصد و از حیث وزن ۸۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره کرد، و گفت: بیشترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، تجهیزات خط تولید بوده است.

Sorry - Comments are closed