امضای تفاهمنامه همکاری رسانه‌ای ایران و شبکه الاعلام عراق

مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی، با رئیس هیئت امنای رسانه‌های عراق تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی فهیم دانش مشاور رئیس و مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی گفت: یکی از مهم‌ترین نقش‌های رسانه در حال حاضر، بحث صلح پایدار، امنیت، حفظ محیط زیست، روابط و تعاملات سیاسی است.

به گفته او، با هدف توسعه دیپلماسی رسانه‌ای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، امروز تفاهمنامه همکاری رسانه ای ایران و عراق امضا شده است. 

به گفته فهیم دانش، این تعاملات فرهنگی در زمینه ساخت سریال، فیلم، تبادل فیلم وسریال، استفاده از امکانات و تجارب علمی، فیلم سازی و سریال سازی بین رسانه ملی و شبکه الاعلام العراق صورت می گیرد.

نبیل  جاسم محمد رئیس هیئت امنای رسانه های عراق نیز گفت: این همکاری بین ایران و عراق اگر چه کمی دیر شروع شد، اما باید ادامه دار شود. جمهوری اسلامی ایران افق‌های گسترده‌ای را برای این همکاری و هماهنگی رسانه‌ای با کشور عراق فراهم کرده؛ مخصوصا در زمینه همکاری‌های رسانه‌ای، اقتصادی و آموزش رسانه‌ای.

به گفته او، این هماهنگی و این تبادل تجربیات در حال حاضر به سطح بسیار مطلوبی در مقایسه با گذشته رسیده است و امضای این تفاهم نامه یا موافقت نامه رسانه‌ای زمینه همکاری را گسترش می دهد.

Sorry - Comments are closed