ترانزیت کالا از پایانه مرزی پرویزخان امسال ۱۷۰ درصد افزایش یافت

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان از ابتدای سال جاری تاکنون را هفت هزار و ۶۱۴ تن کالا اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته با ۲ هزار ۸۱۱ هزار تن افزایش ۱۷۰ درصدی داشته است.

«فریبرز کرمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا تعداد ناوگان ترانزیت خروجی را ۶۸۵ خودرو اعلام کرد و افزود: در سال گذشته فقط ۲۰۳ خودرو از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند و این آمار از رشدی ۲۳۷ درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تعداد ناوگان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویزخان هفت هزار و ۳۴۴ خودرو است که نسبت به سال گذشته ۳۲۵ درصد افزایش داشته است و ترانزیت ورودی ۱۹۹ هزار و ۴۶۰ تن می باشد این در حالیست که سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۴۰ هزار تن بوده است و با رشدی ۳۷۳ درصدی روبرو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد ناوگان بارگیری شده طی دو ماه سپری شده از سال جاری از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۶ هزار و ۴۲۸ عدد است که این تعداد ناوگان ۱۶۹ هزار و ۶۵۷ تن کالا را ترانزیت کرده و افزایش یک هزار و ۷۶۶ درصدی داشته دارد.

کرمی عنوان کرد: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

وی در پایان افزود: از دلایل گرایش تجار عراقی به انجام مبادلات تجاری از پایانه مرزی پرویزخان هموار بودن مسیر، راه دسترسی مناسب و ارزان ترین مسیر برای صادرات و حمل کالاهای ایرانی است.

 

Sorry - Comments are closed