روان‌سازی صادرات در مرز رسمی پرویزخان اولویت است

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان، این مرز را شاهراه اقتصادی کشور به عراق دانست و با بیان اینکه حجم عمده صادرات کالاهای غیرنفتی از این مرز انجام می‌شود، گفت: رفع موانع دست و پاگیر و روان‌سازی صادرات در این مرز یک اولویت است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «قاسم مطلبی» روز سه‌شنبه در جلسه کمیته هماهنگی مرز رسمی پرویزخان با حضور دستگاه های مستقر در این مرز رسمی با تاکید بر تفاهم و هماهنگی بیشتر ادارت مستقر در مرز، افزود: اجرای سیاست‌های اقتصادی کشور در این مرز با تعامل و همکاری بیشتر سبب رونق در مرز رسمی می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش صادرات در مرزها رونق واحدهای تولیدی و کارخانجات کشور و افزایش تولید ملی را در پی دارد.

مدیرکل گمرک پرویز خان در ادامه گفت: یکی از نیازهای امروز مرز رسمی پرویزخان ایجاد مجتمع خدمات رفاهی برای فعالان در این مرز است و در جلسه امروز هماهنگی لازم برای تحقق این کار در دستور کار قرار گرفت.

مطلبی ادامه داد: ۵۴ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین انجام می شود که حجم فعالیت روزانه این مرز صادرات بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا به حوزه کُردی در شمال عراق است.

وی افزود: مرز پرویزخان از اواخر سال ۷۶ به صورت رسمی راه اندازی شد که در ابتدای احداث وسعت این مرز که به شکل بازارچه فعالیت داشت سه هکتار بود اما با تلاش مسوولان در طول سالیان گذشته وسعت آن به ۳۷۵ هکتار رسیده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی نیز در این استان فعال است

Sorry - Comments are closed