بازدید هیئت‌های تجاری عراق از واحد‌های تولیدی ایران

نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: برنامه بازدید هیئت‌های تجاری عراق از واحد‌های تولیدی ایران در دستور کار قرار گرفت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خانم شهلا عموری گفت: ظرفیت‌های استان‌های مختلف ایران با هدف افزایش صادرات تولیدات به عراق شناسایی و اعلام شده است.

وی تاکید کرد: در این راستا هیئت‌های تجاری براساس نوع فعالیت به استان‌های کشور اعزام می‌شوند تا نسبت به عقد  قرداد‌های همکاری اقدام کنند.

عموری، از عراق به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران نام برد و افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی، اقتصادی و وجود استان‌های مزری و مرز‌های پهناور بین ایران و عراق، برنامه بازدید هیئت‌های تجاری عراق از واحد‌های تولیدی ایران در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دو مرز چذابه و شلمچه و وجود بنادری برای صادرات مستقیم به عراق از خوزستان تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری زمینه تولید محصولات پلاستیکی، فولادی، چرم، برق و تجهیزات مرتبط زمینه مناسبی را برای افزایش معامله‌های تجاری با بازرگانان کشور عراق فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خوزستان ادامه داد: ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمنمدی‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری بسیار عالی است و این موضوع می‌تواند باعث افزایش انگیزه بازرگانان عراقی به سرمایه‌گذاری در این استان شود.

وی اظهار داشت: شناسایی بازار‌های هدف و معرفی آن به فعالان اقتصادی و ایجاد ارتباط بین بازرگانان مختلف از مهم‌ترین وظایف بخش خصوص و اتاق‌های بازرگانی به‌شمار می‌رود.

عموری، رفع مشکلات صادرات در مرز‌های کشور‌های مبدأ و مقصد را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا برپایی نمایشگاه‌ها و ارائه مشاوره به مسئولان دولتی در سطح ملی تاثیرگذار است.

Sorry - Comments are closed