مذاکره هیئت های ایرانی و عراقی برای تقویت روابط تجاری

یک هیئت عراقی در دیدار با سرپرست فرماندار قصرشیرین و مسوولان گمرک مرز پرویزخان برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی از این مرز رسمی گفت و گو کردند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک هیئت عراقی به سرپرستی معاون استاندار گرمیان عراق وارد کشورمان شد و در نشستی با سرپرست فرماندار قصرشیرین و مسوولان گمرک و ادارات مستقر مرز پرویزخان برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی از این مرز  گفت و گو کرد. فرماندار قصرشیرین‏، در دیدار با سرپرست هیئت عراقی به نگرانی های در زمینه مسائل سوخت و تجمع کامیون ها و توقف صادرات و نیازمندی به همکاری طرف عراقی برای یک راه حل مشترک جهت رفع این مشکل اشاره کرد. «رامیار محمد» سرپرست هیئت عراقی نیز، جریمه رانندگان برای گازوییل اضافی و زیاد بودن نرخ پرداخت حق گمرکی خودروهای سواری. مشکلات عمده از طرف عراقی ها دانست و خواستار کمک برای رفع آن ها شد.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

Sorry - Comments are closed