امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین تهران و کربلا

شهردار تهران و استاندار کربلا در برج میلاد دیدار و با هدف زمینه‌سازی توسعه همکاری‌ها تفاهم نامه امضا کردند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی پس از امضای تفاهم نامه  با نصیف جاسم الخطابی گفت: آماده ایم در قالب همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، پسماند، خدمات شهری و مهندسی و فنی و عمرانی، در کربلا خدمات رسانی کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر این مطلب که ما همزمان در تهران پیگیر تحول بزرگ در ۲ حوزه کالبدی و نرم افزاری هستیم تا بتواند سبک جدید و چهارچوب مشخصی داشته باشد، گفت: از این رو آنچه که به عنوان تجربیات مدیریت شهری در تهران بوده و در آینده نیز کسب می‌شود، در خدمت مردم عراق و کربلا است.

در ادامه استاندار کربلا گفت: ما برای یک ماموریت مهم اینجا حاضر شدیم و این ماموریت خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) است و بهترین خروجی که می‌توان از این دیدار‌ها گرفت این است که تجربیات به نقشه‌های میدانی و عملی تبدیل شود تا شاهد خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائران باشیم.
نصیف الخطابی با تاکید بر این مطلب که میلیون‌ها زائر در ایام اربعین وارد کربلا می‌شوند که سهم ایرانی‌ها از این عدد بسیار بالاست، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در مراسم اربعین در موضوعات مختلف از جمله خدمات شهری، استقبال و اسکان دخیل هستند و از این رو همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روند خدمت رسانی بهتر به زائران را بسیار تسهیل کند.
استاندار کربلا تاکید کرد: شهرداری تهران، شهرداری بزرگ در منطقه است و ما می‌میخواهیم در حوزه مختلف شهری از جمله ساخت و خدمات شهری از تجربیات تهران استفاده کنیم تا با گسترش روابط و همکاری دو جانبه به الگویی برای منطقه تبدیل شویم.
الخطابی تصریح کرد: برای شکل دادن به همکاری‌ها دو جانبه لازم است کمیته‌های تخصصی مشترک در هر بخش ایجاد شود تا خدمات به شکل مطلوب تری ارایه شود.

Sorry - Comments are closed