سخنگوی گمرک مطرح کرد

امکان بازگشت زوار ایرانی از مرز‌های عراق‌/ تبادل کالای تجاری بین دو کشور برقرار است

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: خروج اتباع ایرانی از مرز‌ها به سمت عراق تا اطلاع بعدی متوقف است، ولی مرز‌های تجاری برای تبادل کالا مانند سابق فعال هستند.

خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران نوشت: سید روح الله لطیفی در خصوص آخرین وضعیت تردد زوار و تبادل کالا در مرز‌های کشورمان با عراق اظهار داشت: عبور زوار و مسافران به سمت عراق برای اتباع ایرانی به دلیل شرایط پیش آمده در عراق، تا عادی‌تر شدن شرایط در این کشور، فعلاً متوقف شده است.

سخنگوی گمرک در خصوص بازگشت زوار از عراق به کشور گفت: با وجود متوقف بودن امکان خروج زوار از ایران به سمت عتبات عالیات و اماکن مقدسه در عراق، اما برای زوار و مسافران ایرانی که قصد بازگشت به کشور را از عراق دارند محدودیتی در پذیرش هموطنان برای ورود به کشور نداریم و گمرکات مرزی با عراق آماده پذیرش و بازگشت مسافران از عراق به ایران هستند.

وی افزود: اتباع عراقی که در ایران حاضر هستند هم برای بازگشت به کشورشان هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند از مرز‌ها به عراق بازگردند.

لطیفی در مورد مرز‌های تجاری نیز گفت: فعالیت‌های تجاری و انتقال کالا در مرز‌ها بدون وقفه در حال انجام است و همه مرز‌های تجاری ما با عراق فعال هستند.

Sorry - Comments are closed