عراق: تولید نفت را تا ۲۰۲۷ به ۷ میلیون بشکه در روز می‌رسانیم

شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که این کشور تا سال ۲۰۲۷ تولید نفت خود را به هفت میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.

خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره نوشت: علاء الیاسری، رئیس شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد که این کشور برای افزایش تولید نفت خود برنامه‌ریزی می‌کند که تا سال ۲۰۲۷ تولید به هفت میلیون بشکه در روز برسد.

ظرفیت تولید نفت خام عراق نزدیک به  پنج میلیون بشکه در روز است، اما بر اساس گزارش سومو، عراق در اکتبر گذشته ۴.۶۵۱ میلیون بشکه تولید کرد که با سهم تولید این کشور بر اساس توافق‌نامه «اوپک پلاس» مطابقت دارد.

الیاسری به رویترز گفت که افزایش ظرفیت تولید از میدان‌های نفتی عظیم عراق که در حال حاضر در دست توسعه هستند، صورت خواهد گرفت، از جمله میدان الرمیله که توسط بریتیش پترولیوم و پتروچاینا اداره می‌شود و همچنین  «غرب القرنه ۲ »(قرنه غربی۲)که توسط شرکت لوک‌اویل روسیه اداره می‌شود.

شرکت بریتیش پترولیوم در ماه مه گذشته با وزارت نفت عراق برای افزایش تولید میدان الرمیله به ۱.۷ میلیون بشکه مذاکره کرده بود.

در سال گذشته، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق هم گفته بود که لوک اویل قصد دارد تولید قرنه غربی۲ را دو برابر کند و در سال ۲۰۲۷ به ۸۰۰ هزار بشکه برساند.

الیاسری افزود: همچنین میادینی هستند که هنوز در مراحل توسعه یا تولید اولیه هستند و پتانسیل تولید امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شوند.

 خبرگزاری دولتی عراقی سه شنبه گذشته به نقل از الیاسری اعلام کرده بود که وزارت نفت عراق به دنبال افزایش نرخ تولید و افزایش سقف صادرات، مطابق با الزامات بازار جهانی نفت خام و تصمیمات اوپک است.

وی با بیان اینکه عراق در حال حاضر چهار میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کند، تاکید کرد که کشورش پس از عربستان دومین تولیدکننده اوپک است و وزن زیادی در بازار انرژی دارد.

Sorry - Comments are closed