تمایل عراق برای ساختن شهرک‌های صنعتی با همکاری ایران، ترکیه و عربستان

وزارت صنعت و معدن عراق از تلاش برای افتتاح شهرک‌های جدید صنعتی و اقتصادی با همکاری ایران، عربستان و ترکیه خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صنعت و معدن عراق از تلاش برای افتتاح شهرک‌های جدید صنعتی و اقتصادی با ایران، عربستان و ترکیه خبر داد و ضمن تعیین نرخ تکمیل شهرک‌های صنعتی در استان‌ها، تمایل طرف ترکیه‌ای برای ایجاد شهرک صنعتی دارویی در استان نینوا را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت صنعت و معدن عراق، امروز (دوشنبه) با بیان اینکه فاز اول شهرک صنعتی «الانبار» به طور کامل تکمیل شده، و فاز دوم آن نیز به حدود ۷۰ درصد رسیده و در حال تکمیل است گفت: در طرح شهرک‌های صنعتی در استان‌ها پیشرفت چشمگیر و محسوسی وجود دارد.

این وزارت اعلام داشت: شهرک صنعتی در استان «ذی قار» شاهد تکمیل فاز اول و دوم به میزان ۱۰۰ درصد بود و سازمان شهرک‌های صنعتی به دنبال تکمیل تمامی مراحل و افتتاح پروژه‌های دیگر برای شهرک‌های صنعتی مشترک میان خود و کشور‌های همسایه است.

وزارت صنعت عراق به تلاش برای تکمیل پروژه مشترک شهرک اقتصادی در مرز عراق و اردن تاکید کرد و گفت: تلاش این وزارتخانه برای مشارکت در افتتاح شهرک‌های صنعتی و اقتصادی با سایر کشور‌ها از جمله ایران، عربستان و ترکیه در دستورکار است.

وی افزود: طرف ترکیه‌ای برای ایجاد یک شهر صنعتی دارویی در استان نینوا که مرکز تجاری مهمی است، ابراز تمایل کرده است.

این نهاد دولتی با اشاره به وجود شهرک صنعتی در استانداری «واسط» به مساحت ۵۰ هزار متر مربع به عنوان فرصت سرمایه گذاری افزود: دو شهر صنعتی توسط سرمایه گذاران در حال توسعه هستند، شهر مقدس کربلا ویژه صنایع پتروشیمی و نفت و شهرک صنعتی نجف ویژه صنایع غیر آلاینده و با مساحتی در حدود ۶۰ هزار متر مربع در حال انجام هستند.

Sorry - Comments are closed