روابط ایران و عراق مستحکم، دیرینه و قوی است

سفیر عراق در دیدار با نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، روابط کشورمان را با عراق مستحکم، دیرینه و قوی توصیف کرد و افزود: رفت و آمد‌های سیاسی عامل مهمی در توسعه و تقویت روابط دو کشور است.

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت نوشت: شهباز حسن پور بیگلری نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران دیدار و گفتگو کرد.

حسن پور در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب و رو به رشد تهران و بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق روابط دیرینه و مستحکمی با یکدیگر داشته‌اند و با همکاری‌های هرچه بیشتر دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی، این روابط تعمیق خواهد یافت.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: در بخش‌های اقتصادی و تجاری فرصت‌های زیادی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد که حوزه‌های کشاورزی، محصولات معدنی و فلزی، سنگ‌های تزئینی، کشت پسته و خرما و محصولات جالیزی، گلخانه‌ای و مرکبات نمونه‌هایی از این فرصت‌هاست که باید در راستای منافع دو کشور از آن بهره برد.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس همچنین گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بوده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از جمله استان کرمان از ظرفیت‌های گسترده تولیدی، فنی، علمی و صنعتی برخوردار است که می‌تواند به نحو شایسته‌ای در راستای منافع دو کشور استفاده شود.
روابط اقتصادی ایران و عراق در سطح خوب و قابل قبولی است، اما باید تقویت شود.

نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق روابطی مستحکم، دیرینه و قوی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به ویژه پارلمانی است.

وی روابط خوب دو کشور را مورد توجه کشور‌های منطقه خواند و گفت: روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی در سطح خوب و قابل قبولی است که باید با تلاش‌های مشترک دو کشور تقویت شود.

نصیر عبدالمحسن عبدالله در پایان رفت و آمد‌های سیاسی را عامل مهمی در راستای توسعه و تقویت روابط فیمابین دانست و افزود: دیدار‌های زیادی میان مسئولین دو کشور در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است که امیدواریم زودتر به مرحله اجرایی رسیده و در آینده نزدیک از نتایج آن بهره‌مند شویم.

Sorry - Comments are closed