عراق دومین شریک تجاری ایران است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: عراق بعد از چین دومین شریک تجاری ایران است که این سطح از مراودات باید گسترش یابد.

به نقل از خبرگزاری ایلنا، حسین سلاح ورزی در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان با حضور تجار و بارگانان عراق اظهار داشت: در طول سال های گذشته با فعالیت های دولت و بخش خصوصی به ویژه در اتاق مشترک ایران و عراق سعی شد مشکلات بین تجارت دو کشور شناسایی و برطرف شود.

وی اظهار داشت: عراق سال گذشته اولین شریک تجاری ایران بود اما سال های اخیر مشکلاتی ایجاد شد که در نتیجه باعث کاهش این مراودات اقتصادی شده و هم اکنون عراق بعد از چین دومین شریک تجاری ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان ادامه داد: موضوع شناسایی مشکلات و راه حل برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی در حد روابط سیاسی ایران و عراق در دستور کار قرار گرفته است تا ۲ کشور علاوه بر ارتباط خوب سیاسی، دینی و فرهنگی، روابط اقتصادی را نیز توسعه دهند.

سلاح ورزی اضافه کرد: مبادلات بانکی، اختلاف بین تجار بخاطر فقدان اعتبارات اسنادی و ال سی بررسی شده است تا راهکارهای راهبردی برای ارتقای روابط تدوین شود.

وی گفت: حضور استانی تجار ۲ کشور یک اقدام موثر برای شناسایی دقیق ظرفیت استانها است که انتظار می رود توافقات خوبی بین واحدهای اقتصادی دو طرف منعقد شود.

Sorry - Comments are closed