صادرات بیش از ۱۳ میلیون تن کالا از خوزستان به آنسوی مرز‌ها

ناظر گمرکات خوزستان میزان صادرات کالا از استان به خارج از کشور در ۱۰ ماه امسال را ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز قره بیگی با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن کالا از خوزستان به آنسوی مرز‌ها در ۱۰ ماه امسال، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

وی ارزش این میزان کالای صادراتی را ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار و میزان رشد نسبت به مدت مشابه پارسال را ۳ درصد عنوان کرد و افزود: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و موادغذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بودند.

به گفته قره بیگی؛ کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقصد کالاهای صادراتی هستند.

وی ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان نیز در همین مدت ۱۵میلیون و ۵۵۸ هزارتن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۱میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان در این مدت ۱۰۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

قره بیگی یکی از کشورهای مورد هدف صادرات از خوزستان را کشور عراق عنوان و اضافه کرد میزان صادرات کالای غیر نفتی به کشور عراق در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۴ میلیون و ۹۱ هزار تن به ارزش ۶۶۹ میلیون و ۸۵۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی چهار درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است.

خوزستان با داشتن مرزهای زمینی و آبی و دارا بودن هفت بندر از استان های مهم و استراتژیک صادرات و واردات کشور است.

Sorry - Comments are closed