سرانه مصرف آب در عراق ۸۰۰ لیتر در شبانه‌روز است

وزیر منابع آب کشور عراق گفت: سرانه مصرف آب در عراق بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ لیتر در شبانه روز است که مصرف بسیار بالایی است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عون ذیاب عبدالله عصر جمعه در بازدید از مرکز مهاب شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه بحران آب یک موضوع بین المللی است، افزود: برنامه ریزی برای کاهش ۲۵۰ لیتری میزان مصرف آب در عراق یکی از اهداف است.

وزیر منابع آب کشور عراق با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در شرکت آب و فاضلاب مشهد، خواستار انتقال تجربه این شرکت در حوزه آب رسانی بویژه برای شهر‌های کربلا و نجف شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات آبی عراق آبیاری فضای سبز با آب شرب است، اینکه در شهر مشهد فضای سبز با آب غیر شرب آبیاری می‌شود، قدم بسیار بزرگی است و ما هم باید در همین راستا برنامه ریزی کنیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز اظهار کرد: تأمین آب کلانشهر مشهد که سالانه پذیرای ٣٠ میلیون نفر زائر و مسافر است، پیچیدگی‌های خاصی خود را دارد.

حسین اسماعیلیان افزود: هم اینک ۶ هزار کیلومتر شبکه آب شرب و ده‌ها ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب در مشهد فعال است.

وی با بیان اینکه تاکنون٨٢ درصد شبکه فاضلاب در کلانشهر مشهد اجرا شده، افزود: پنج تصفیه خانه فاضلاب مدرن در مشهد وجود دارد که فاضلاب تصفیه شده را به صورت پساب در اختیار بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص مرکز مهاب و سامانه‌های مستقر در این مرکز نیز اظهار کرد: مرکز هوشمند مهاب در شرکت آب و فاضلاب مشهد یک مرکز هوشمند و مدرن است که کمک شایانی به مدیریت بهتر توزیع آب در شهر زیارتی مشهد می‌کند. تمام مطالعات انجام شده، اجرا و تجهیز کلیه این مرکز به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، تولید داخل است.

وی افزود: این مرکز با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بومی راه اندازی شده در حال حاضر نیز به دنبال هوشمند سازی مدیریت آب هستیم که بر اساس هوش مصنوعی پایه گذاری می‌شود.

اسماعیلیان گفت: امنیت مرکز مهاب مثال زدنی است و برای اجرای این مرکز از شبکه اختصاصی و مستقل استفاده شده که ضریب امنیتی بالایی دارد.

وی گفت: مرکز مهاب این شرکت شامل تله متری و مرکز هوشمند پایش تصویری تاسیسات، پایش تصویری حراست و مرکز سامانه “ستاب” است.

Sorry - Comments are closed