صادرات حدود ۲۱ میلیون دلار انواع محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : هنرمندان استان امسال توانستند حدود ۲۱ میلیون دلار انواع محصولات صنایع دستی به خارج از کشور صادر کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین کوگانی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه به بیان اینکه عمده مقاصد صادرات صنایع دستی استان، کشور عراق است گفت : میزان صادرات محصولات تولیدی صنایع‌دستی از استان امسال در مقایسه با پارسال حدود پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی عمده محصولات تولیدی صنایع دستی صادراتی استان را زیور آلات، گیوه، مصنوعات چرمی، ساز‌های چوبی، گلیم، احجام چوبی و مصنوعات میناکاری عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف این معاونت برای کمک به افزایش روند صادرات، احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در مبادی مرزی است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه یادآور شد: برای عرضه محصولات صنایع دستی باید بازارچه‌های دایمی و غرفه‌هایی در مبادی مرزی با اقلیم کردستان عراق ایجاد و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان این حوزه قرار داده شود تا آن‌ها قادر باشند با کمترین هزینه محصولات خود را عرضه کنند.

کوگانی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های خارجی باید تسهیلاتی از جمله غرفه‌های رایگان به این هنرمندان اختصاص پیدا کند گفت: در نمایشگاه صنایع دستی حلبچه که اردیبهشت ماه سالجاری در عراق برگزار شد غرفه‌های این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان مواجه شد .

Sorry - Comments are closed