تاکید عراق بر رویکرد افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران

مسئولان وزارت بازرگانی عراق در ابتدای پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق بر رویکرد کشورشان برای افزایش مبادلات تجاری و تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران تاکید کردند.

خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز نوشت: وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد که پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق از امروز در بغداد آغاز شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که فعالیت‌های نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق  از صبح امروز یکشنبه در بغداد به ریاست اثیر الغریری، وزیر بازرگانی عراق و از طرف ایرانی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

ستار الجابری، معاون امور اداری وزارت بازرگانی عراق در این بیانیه آورده است: این کمیسیون جلسات خود را در یک دوره دو روزه برگزار خواهد کرد تا در مورد پاره‌ای موضوعات مورد اهتمام مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، حمل و نقل، انرژی، آب، مالی، بانکی و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر کرده و در راستای منافع مشترک به ثمر برساند  و در این خصوص شش کمیته فنی از وزارتخانه‌ها و مسئولین بخش‌های مختلف دو کشور تشکیل شده است.

در این بیانیه آمده است: الجابری در جلسه افتتاحیه بر رویکردهای دولت عراق و چشم انداز عراق برای تقویت روابط مشترک تأکید کرد.

ریاض فاخر الهاشمی، مدیر کل روابط اقتصادی خارجی و رئیس کمیته بازرگانی عراق هم در این نشست گفت که کمیته مشترک ایران و عراق همکاری‌های تجاری وافزایش حجم مبادلات تجاری را مورد بررسی قرار خواهد داد.

و‌ی افزود: همکاری در زمینه کنترل کیفی و پیش آزمون کالاها، ایجاد شهرک‌های صنعتی، همکاری در زمینه قرنطینه کشاورزی، تبادل هیئت‌ها و انجام بازدیدها و جلسات بین دو کشور هم از جمله محورهای مورد بحث در این نشست خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این جلسات با امضای صورتجلسه پنجمین کمیسیون مشترک عراق و ایران  به کار خود پایان خواهد داد.

چهارمین نشست کمیسیون مشترک بین ایران و عراق دو سال پیش در تهران به میزبانی وزارت نیروی ایران برگزار شده بود.

هیئت ایرانی در این نشست شامل ۶۰ نفر به ریاست احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران است.

Sorry - Comments are closed