ارائه گذرنامه ویژه به زائران ایرانی در اربعین ۱۴۰۲

رئیس ستاد مرکزی اربعین از توافق با وزارت کشور عراق برای تسهیل امور اربعین در سال ۱۴۰۲ از جمله پذیرش ارائه گذرنامه‌های ویژه کم‌هزینه به زائران ایرانی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیدمجید میراحمدی امروز در یکصد و نهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: در این جلسه گزارشی از توافق‌های صورت گرفته با وزارت کشور عراق برای تسهیل امور اربعین در سال جدید ارایه شد که از جمله می‌توان به توافق برای ارایه گذرنامه‌های ویژه کم هزینه به زائران ایرانی اشاره کرد که به سرعت قابل تهیه بوده و دیگر مشکل ازدحام و معطلی سال گذشته را نخواهیم داشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه ما به دنبال انتظام بخشی سفر زائران اربعین هستیم، گفت: امسال قرار است که از قبل تاریخ رفت و برگشت هر زائر و همچنین مرزی که قصد عبور از آن را دارد را مشخص کنیم.

میراحمدی اضافه کرد: دولت عراق خواستار این است که میزان ورود زائر به کشور عراق در ایام اربعین مشخص باشد تا بتواند برنامه‌ریزی مشخصی درخصوص حمل و نقل و دیگر موضوعات را داشته باشد و این امر در هنگام عبور از مرز نظام بهتری پیدا کند.

وی درباره خروج ستاد اربعین از زیرمجموعه وزارت کشور گفت: پیشنهادی در شورای عالی حج با حضور رئیس جمهور مطرح شد که رئیس جمهور بر انجام عملیات عظیم اربعین حسینی و ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تاکید کردند و تغییری در این وضعیت ایجاد نخواهد شد.

Sorry - Comments are closed