صادرات بیش از ۷۰۶هزار تُن کالا‌ی غیرنفتی از چذابه به عراق

ناظر گمرکات خوزستان: پارسال ۷۰۶هزار و ۹۳۷ تُن کالا‌های غیرنفتی از گذرگاه مرزی چذابه به عراق صادر شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ناظر گمرکات خوزستان زمینه سازی برای تنوع بیشتر در کالا‌های صادراتی از مرز چذابه را ضروری دانست و گفت: پارسال ۷۰۶هزار و ۹۳۷ تُن کالا‌های غیرنفتی به ارزش۱۳۶میلیون و ۴۰۷هزار دلار از این گذرگاه مرزی به عراق صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن از نظر وزنی ۶۳درصد و از لحاظ ارزشی ۲۸درصد رشد داشته است.

بهروز قره‌بیگی  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳۴هزار تُن کالا به ارزش ۱۰۶میلیون دلار از بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شده بود ابراز امیدواری کرد در سال جاری روند صادرات کالا از مرز چذابه با تنوع بخشیدن به کالا‌های صادراتی و ایجاد جذابیت‌های تجاری افزایش یابد.

وی گفت:محصولات کشاورزی، کالا‌های خانگی، آبزیان پرورشی، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات بیشترین حجم کالا‌های صادراتی از مرز چذابه به عراق بوده است.

گفتنی است، اخیرا اداره کل گمرکات خوزستان در گزارشی جامع میزان صادرات کالا از گمرکات این استان طی سال ۱۴۰۱ را ۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تن به ارزش شش میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار اعلام کرد. مقصد اغلب محصولات صادراتی استان خوزستان کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان بوده است.

همچنین میزان واردات گمرکات خوزستان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده است.

مرز بین‌المللی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و در حوزه سیاسی شهرستان دشت آزادگان واقع شده و به صورت همزمان، ولی مجزا در زمینه صادرات کالا‌های غیرنفتی و عزیمت کاروان‌های زیارتی به خصوص در موسم اربعین فعال است.

Sorry - Comments are closed