صادرات بیش از یک هزار کامیون کالا از گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان با بیان اینکه صادرات کالا و محموله‌های صادراتی از این گذرگاه رسمی به بیش از یک هزار کامیون رسید، گفت : روز گذشته یک هزار و ۷۳ کامیون کالا از این گذرگاه رسمی به عراق صادر شد.

به نقل  از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : مرز رسمی پرویزخان یکی از مرز‌های مهم و راهبردی با کشور عراق است و بیشترین میزان صادرات کالا از این گذرگاه رسمی به عراق صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: روز گذشته (۱۰ اردیبهشت) علاوه بر محموله‌های صادراتی ۶۹۷ کامیون کالای وارداتی، ترانزیت و تانکر‌های سوخت رسان از این مرز تردد کردند و در مجموع تعداد یک هزار و ۷۷۰ کامیون در این مرز تخلیه و بارگیری شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این میزان صادرات و تردد تانکر بیشترین میزان تردد کامیون طی ماه‌های گذشته در این مرز بوده که روز گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.

وی گفت: مجموع تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت در سال گذشته ۲میلیارد و ۸۶۲ میلیون دلار با ارزش وزنی سه میلیون و ۵۷۰ تن بود.

مطلبی افزود: از مجموع تجارت خارجی انجام شده در یکسال گذشته ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن و عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است .

Sorry - Comments are closed