بررسی و حل مشکلات گذرگاه رسمی پرویزخان/افزایش همکاری‌ها و تلاش برای روان‌سازی و تسهیل در صادرات

مسئولان قصرشیرین و مدیران مرزی عراق به منظور بررسی و حل مشکلات گذرگاه رسمی پرویزخان طی نشستی بر افزایش همکاری‌ها و تلاش برای روان‌سازی و تسهیل در صادرات با تفاهم‌نامه و تعامل تاکید کردند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان با اشاره به اهمیت استراتژیک و راهبردی مرز رسمی پرویزخان، گفت : تفاهم و تعامل مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق در ۲ طرف مرز پرویزخان باعث تسهیل و روان‌سازی صادرات در این مرز می‌شود.

قاسم مطلبی افزود: مرز پرویزخان مرز مهم بین ۲ کشور ایران و عراق است که سالانه حجم زیادی کالا از این مرز به عراق صادر می‌شود از این رو روان‌سازی کار‌ها و برطرف کردن مشکلات کمک زیادی به توسعه و رونق این مرز می‌کند.

وی اظهار کرد: همکاران ما در گمرک پرویزخان شبانه روز پای کار هستند و با تلاشی مضاعف برای توسعه صادرات کمک می‌کنند.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: تعامل خوب و سازنده‌ای با مدیر مرز عراق و مسولان گمرک عراق داریم و مشکلات این مرز به صورت روزانه در قالب گفتگو‌های تلفنی و ملاقات‌های مرزی برطرف می‌شود.

مطلبی ادامه داد: کامیون‌های خالی عراقی که برای تخلیه و بارگیری کالا وارد خاک ایران می‌شوند باید متناسب با بار‌های صادراتی ما باشد و از طرفی دیگر هم نمایندگان رانندگان عراقی باید برای انجام هماهنگی زمان بیشتری در مرز پرویزخان حضور داشته باشند.

تردد خودرو‌های سواری عبور موقت، هزینه تخلیه و بارگیری کالا، برگزاری نشست‌های ۲ طرفه از دیگر مباحثی بود که مدیرکل گمرک پرویزخان بر آن‌ها تاکید کرد.

پرویزخان اهمیت زیادی برای مقامات ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق دارد

مدیر مرز پرویزخان عراق گفت: این گذرگاه از اهمیت زیادی برای مقامات و مسوولان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق برخوردار است.

عباس اسماعیل علی افزود: امنیت مرز رسمی پرویزخان برای ۲ طرف حایز اهمیت است و برگزاری نشست‌های ۲ جانبه برای تقویت مرز پرویزخان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اظهار کرد: حجم تجارت مرز پرویزخان زیاد است و این میزان مبادلات تجاری مشکلاتی  دارد که در این نشست مطرح و ۲طرف برای پیگیری آن‌ها تلاش خواهند کرد .

Sorry - Comments are closed