عراق، دومین شریک صادراتی زنجان است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه کشور عراق به لحاظ مراودات صادراتی رتبه دوم صادرات استان بعد از ترکیه را دارد، گفت: ترانسفورماتور، روی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و نساجی از عمده محصولات صادراتی استان زنجان به عراق است.

به نقل از خبرگزاری فارس، صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان شامگاه سه‌شنبه در جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان با «عبدالامیر ربیهاوی» رایزن تجاری سفارت ایران در عراق با بیان اینکه استان زنجان در حوزه‌های مختلفی به عنوان قطب تولیدات محصولات در کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: با وجود کارخانجات بزرگ برقی و صنایع وابسته آن استان زنجان قطب محصولات حوزه برق به شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارخانجات حوزه روی و بزرگترین معدن این محصول در کشور، استان زنجان را تبدیل به قطب روی کشور کرده است، ابراز کرد: در حوزه نساجی نیز با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و کارخانجات فعال به عنوان یکی از قطب‌های کشوری شناخته می‌شویم.

وی با بیان اینکه زنجان از دیرباز در حوزه مس از صنایع دستی تا تولید قالب‌های مسی فعال بوده و در این بخش هم قطب کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: سیاست‌گذاری استان حرکت به سمت صنایع های‌تک، آی تی و الکترونیک و دیجیتال است که بتوان در کشور به عنوان قطب این بخش نیز شناخته شود که برای آن نیز شهرک صنعتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. 

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه کشور عراق به لحاظ مراودات صادراتی رتبه دوم صادرات استان زنجان بعد از ترکیه را دارد، خاطرنشان کرد: ترانسفورماتور، روی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و نساجی از عمده محصولات صادراتی استان زنجان به کشور عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان از فعال کردن دفتر تجاری ایران در کربلا که به همت اتاق بازرگانی زنجان انجام خواهد شد خبر داد و افزود: در نظر داریم تا مهرماه امسال در نمایشگاه سلیمانیه عراق نیز حضور پررنگی داشته باشیم.

وی از اعزام یک هیأت تجاری به سرپرستی اتاق بازرگانی زنجان در آینده نزدیک به بغداد عراق خبر داد و گفت: با استان‌هایی در عراق تعاملاتی داشته‌ایم که در نظر داریم آن را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

یوسفی‌اصل با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان با کشور عراق را به عنوان یکی از مباحث مهم پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: حضور فعالانه در بازار این کشور یکی از برنامه‌های ما خواهد بود.

در ادامه این جلسه نیز حاضران مباحث مختلفی از جمله نحوه ورود به بازار کشور عراق، افزایش صادرات و محصولات جدید، حضور در بازار استان‌های کمتر شناخته شده این کشور و دیگر موارد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

Sorry - Comments are closed