اجرای تفاهم‌نامه‌ها با اقلیم کردستان عراق پیگیری می‌شود

استاندار کردستان گفت: در آینده‌ای نزدیک کمیته اجرایی پیگیری تفاهم‌نامه‌های استان با اقلیم کردستان عراق تشکیل می‌شود.

به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در سفر دو هفته قبل به سلیمانیه عراق موضوعات مختلف مرز باشماق با استاندار سلیمانیه بررسی شد‌.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پایانه مرزی باشماق جز ظرفیت‌های ملی و استانی است، افزود: مشکلات این پایانه در دو بخش داخلی و خارج از کشور وجود دارد که در این سفر مطرح شد و استاندار سلیمانیه نیز قول بررسی مشکلات را داده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: تسهیل کار و هماهنگی و تعامل بهتر دستگاه‌ها از جمله ضرورت‌هایی است که برای استفاده هر چه بهتر از این پایانه باید مورد توجه قرار گیرد.

زارعی‌کوشا اذعان کرد:  انعقاد تفاهم‌نامه‌ها به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند و اجرایی شدن آنها مهم است لذا نقش دبیرخانه‌ای به جد دنبال شود که کارها سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به مشکلات استان ورود جدی داشته باشند، اظهار کرد: برای حل مشکلات در آینده‌ای نزدیک کمیته اجرایی پیگیری تفاهم‌نامه‌های استان با اقلیم کردستان عراق تشکیل می‌شود.

استاندار کردستان، گندم را راهبردی‌ترین محصول تولیدی کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه در این بخش هنوز به  خودکفایی نرسیده‌ایم، اختلاف ۱۰ هزار تومانی قیمت گندم در خرید تضمینی و بازار آزاد ممکن است انگیزه قاچاق را برای برخی افراد افزایش دهد لذا دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی و گمرک حساسیت بیشتری داشته باشند.

Sorry - Comments are closed