عزم دولت عراق در خودکفایی تولید گاز تا ۲۰۳۰

وزیر نفت عراق اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به خودکفایی گازی برسد.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق اعلام کرد که کشورش ظرف مدت پنج تا هفت سال به خودکفایی  در تولید گاز می‌رسد.

حیان عبدالغنی تاکید کرد: عراق  مدت پنج تا هفت سال  آینده به خودکفایی در تولید  گاز خواهد رسید و ممکن است به مازاد تولید گاز برسیم؛چراکه دولت برای حضور شرکت‌ها در مناقصه ۵ پروژه اقدام کرده که همگی در محدوده ۷۵۰ تا ۹۰۰ میلیون فوت مکعب گاز تولید می‌کنند و بنابراین مقادیر زیادی گاز خواهیم داشت.

وی افزود: عراق بر اساس توافق آب و هوایی پاریس متعهد به سرمایه گذاری کامل  در تولید گاز تا سال ۲۰۳۰ است و تلاش می‌کند تا فلرینگ گاز را تا ۲۰۳۰ متوقف کند، اما وزارت نفت  بسیار مشتاق است در سایه نیاز فوری کشور به گاز برای تولید برق، روند سرمایه گذاری در این حوزه را تسریع بخشد.

عبدالغنی تصریح کرد که به دنبال مثمر ثمر بودن قرار داد این کشور با شرکت «توتال انرژیز»  طی پنج سال آینده  فلرینگ گاز در ۵ مورد از این تأسیسات نفتی این کشور متوقف می‌شود.

وزیر نفت عراق تاکید کرد که کشورش مشتاق است که قیمت نفت خام در بازار جهانی به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

از سوی دیگر « باسم محمد خدیر»  معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد  که این کشور از تمام منابع گازی خود استفاده خواهد کرد و تا ۲۰۳۰ به خودکفایی در تولید گاز می‌رسد.

وی افزود که دولت  تلاش می‌کند تا میادین نفتی این کشور را  توسعه دهد و به طور کامل و تولید نفت و گاز را افزایش دهد.

باسم محمد خدیر تصریح کرد  که چند شرکت آمریکایی، سعودی  و قطری حضور در پروژه‌های برداشت گاز از میادین نفتی و گازی عراق را پیشنهاد کرده‌اند.

Sorry - Comments are closed