عراق مقصد صادرات کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : ۵۳ درصد از صادرات استان کرمانشاه به بخش عرب‌نشین کشور عراق و ۴۷ درصد دیگر آن به بخش کردنشین این کشور ارسال شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی پنج ماهه نخست امسال صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه از حیث ارزش به بخش عرب‌نشین کشور عراق ۵۳ درصد و به بخش کرد نشین این کشور ۴۷ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۲۳ دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۸۴ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۱۲ درصدی و از حیث وزن افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: از این میزان کالای صادراتی به کشور عراق، ۶۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۳۵ دلار آن به وزن یک‌میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۷۵ تن از طریق گمرکات خسروی و سومار به بخش عرب‌نشین این کشور صادر شده است که از حیت وزن سهم ۵۱ درصدی و از لحاظ ارزش سهم ۵۳ درصدی از مجموعه صادرات استان کرمانشاه به عراق را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: مقدار ۵۵۱ میلیون و ۳۴۶ هزارو ۱۸۸ دلار به وزن یک‌میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۰۹ تن از مجموع کالای صادراتی استان از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله به بخش کردنشین کشور عراق ارسال شده که از لحاظ وزن سهم ۴۹ درصدی و از حیث ارزش سهم ۴۷ درصدی را شامل شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی به هر دو بخش عربی و کردی کشور عراق را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد .

Sorry - Comments are closed