تردد بیش از ۱۸۳ هزار کامیون حامل کالا‌های صادراتی در گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از تردد بیش از ۱۸۳ هزار کامیون حامل کالا‌های صادراتی در گمرکات کرمانشاه خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر عباس زاده مدیرکل گمرکات کرمانشاه به تعداد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۸۳ هزار و ۶۶۰ دستگاه کامیون کالا‌های صادراتی را حمل کرده که این تعداد کامیون با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کالای خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع تعداد کامیون‌های عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با تردد ۶۸ هزار و ۸۴ دستگاه بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: تردد کامیون‌های حامل کالای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

عباس زاده به سهم دیگر گمرکات استان کرمانشاه در تعداد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی اشاره و خاطرنشان کرد: سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری از گمرکات استان کرمانشاه ۴۶ هزار و ۶۸۶ دستگاه بوده که تردد این تعداد کامیون حامل کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این گمرک رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی از گمرکات سومار ۳۳ هزار و ۶۰۱ دستگاه ثبت شده که نسیلت به مدت مشابه سال گذشته روند رشد ۲۱ درصدی را داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تاکید کرد: تعداد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی از گمرک شوشمی نیز ۱۴ هزار و ۴۲۱ دستگاه با رشد پنج درصدی و گمرک شیخ صله ۲۰ هزار و ۸۶۸ دستگاه با کاهش ۶ درصدی برآورد شده است.

عباس زاده در پایان به عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالا‌های صادراتی در کامیون‌های انتقال دهنده بوده است .

Sorry - Comments are closed