سهم ۶۵۹ میلیون دلاری مرز پرویزخان در صادرات به عراق/افزایش ۱۷ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک شوشمی

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی هشت ماهه نخست امسال ارزش کالا‌های صادراتی در گمرک پرویزخان ۲۰ درصد و در گمرک شوشمی ۱۷ افزایش داشته است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر عباس زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی هشت ماهه نخست امسال ۶۵۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۷۲ دلار کالای صادراتی به وزن یک‌میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۶۶ تن از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا‌های صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۲۰ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک پرویزخان را کلینکر سیمان، ورق فولادی، میوه و تره‌بار، میلگرد ساده و آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی، کیک و بیسکویت محصولات پلاستیکی و .. عنوان کرد.

وی بیان کرد: در هشت ماهه سپری شده از سال‌جاری ۲۶ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۳۲۳ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۹۶ هزار و ۷۳۱ تن از طریق گمرک شوشمی به کشور عراق ارسال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۷ درصدی افزایش و از حیث وزن کاهش ۲ درصدی داشت.

عباس‌زاده عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک شوشمی را سنگ آهن، میوه و تره‌بار، ادوات کشاورزی، صنایع دستی (از جمله گیوه، سبد و گهواره)، گچ ساختمانی، نمک خوراکی، شیره توت محلی، نان شیرینی و… عنوان کرد .

Sorry - Comments are closed