توسعه مبادلات تجاری و روان‌سازی صادرات در گمرک سومار

سرپرست گمرک سومار در استان کرمانشاه و مدیر مرز مندلی عراق بر توسعه مبادلات تجاری و روان‌سازی صادرات از این خطه غربی ایران به منظور توسعه اقتصادی تاکید کردند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب محمدی سرپرست گمرک سومار با حضور در مرز مندلی و بازدید از زیرساخت‌های این دروازه و بررسی روند صادرات در نشستی برای رفع مشکلات و مسائل موجود، گفت : سومار ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات به کشور عراق دارد.

شهاب محمدی افزود: روزانه بیش از ۳۰۰ کامیون کالا‌های صادراتی از سومار به عراق صادر می‌شود و با برطرف شدن موانع تجارت و مشکلات و تقویت زیرساخت‌ها شاهد ارتقای ظرفیت‌های این مرز و توسعه و گسترش مناسبات مرزی و تجاری خواهیم بود.

وی از استقبال مدیران مرز عراق برای توسعه مبادلات از سومار خبر داد و اضافه کرد: عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرک کاشی، میلگرد آجدار، عایق رطوبتی، سنگ مرمریت، تخم مرغ، لبنیات، شیشه جام و کارتن خالی است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از گمرک سومار در مجموع ۴۸۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۵۲ دلار انواع کالا‌های صادراتی به خارج از کشور صادر شده است.

عمید امجد مدیر مرز مندلی عراق گفت: گذرگاه مندلی (سومار) با ایران یکی از مرز‌های مهم تجاری است و از افزایش صادرات و ساعات انجام مبادلات در این مرز استقبال می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون مبادلات تجاری و پذیرش کالا‌های ایرانی از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۹ انجام می‌شود که پیش‌تر مبادلات اقتصادی روزانه تا ساعت ۱۷ بود.

افزایش ساعت کاری مرز، بررسی مشکلات تجار و پیله وران و پیگیری مشکلات رانندگان از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست اقتصادی بود .

Sorry - Comments are closed