برف و کولاک مرز کیله سردشت را مسدود کرد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: بارش برف سنگین و کولاک باعث مسدود شدن راه مرز کیله این شهرستان شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبداللطیف شریعت‌پناه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: ماموران راهداری این شهرستان با توجه به بارش برف در جاده کیله – سردشت و به دلیل وزش باد و کولاک در این محور از بامداد امروز در چندین نوبت این مسیر را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند، اما دیگر کولاک شدید اجازه تردد خودرو‌ها در این مسیر را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در این مرز به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسیده و با وجود برف‌روبی ماموران راهداری، به دلیل وزش باد و کولاک امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: در گردنه «زمزیران» مسیر سردشت – مهاباد نیز بارش برف و کاهش دید افقی گزارش شده و با توجه به تداوم بارش ها، رانندگان باید حتما زنجیرچرخ همراه داشته باشند و وسیله نقلیه خود را سوخت کافی وسایل گرمایشی مجهز کنند.

وی افزود: در این شهرستان، علاوه بر راهدارخانه مرکزی، ۲ راهدارخانه در گردنه گرژال و شهر نلاس در مسیر پیرانشهر دایر شده و در مسیر‌های روستایی و گردنه برف‌گیر، کیسه‌های نمک و ماسه در کنار جاده قرار داده شده است.

شریعت‌پناه یادآور شد: سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محور‌های کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.

مرز کیله تا سردشت ۱۸ کیلومتر و تا شهر قلعه‌دیزه عراق ۱۷ کیلومتر مسافت دارد و این فاصله کمترین مسافت بین ۲ شهر مرزی در غرب کشور و از دیگر مزیت‌های این مرز است.

Sorry - Comments are closed