بازارچه تیله‌کوه زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : بازارچه مرزی تیله کوه از زیرساخت مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری برخوردار است و به زودی شاهد بازگشایی این گذرگاه خواهیم بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : تصمیم استاندار کرمانشاه بازگشایی تمام معابر و امکانات مرزی استان است که می‌تواند کمک مطلوبی به بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان در وهله اول کند و اقتصاد منطقه را به حرکت درآورد.

وی اظهار کرد: یکی از بازارچه‌های مرزی که دچار فراز و فرود‌های فراوانی شد و در یک مقطع فعال بوده و اکنون غیر فعال است بازارچه مرزی تیله کوه است که با وجود امکانات خوب به دلیل ناهماهنگی زیاد تعطیل شده است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: اکنون به تصمیم استاندار این بازارچه فعال خواهد شد و اقدامات خوبی در این رابطه توسط دستیار استاندار در امور عراق صورت گرفته و به همین منظور همراه با فرماندار، حوزه راهداری و صنعت، معدن و تجارت بازدیدی از این گذرگاه صورت گرفت و به زودی شاهد بازگشایی مجدد آن خواهیم بود.

بازگشایی دوباره مرز تیله کوه منجر به ارتقای امنیت منطقه و تقویت مناسبات با عراق می‌شود

فرماندار سرپل‌ذهاب ضمن اشاره به بازگشایی مرز تیله کوه این شهرستان پس از ۶ سال گفت: هم اکنون زیرساخت‌های مرز تیله کوه برای فعالیت تجاری و بازرگانی آماده است و منتظر اعلام طرف عراقی برای بازگشایی هستیم که فعالیت دوباره مرز به ارتقای سطح امنیت منطقه و تقویت مناسبات با کشور عراق کمک می‌کند.

صدرالله بابلی افزود: طبق گفته طرف عراقی به زودی تمام زیرساخت‌های آن سوی مرز نیز برای راه اندازی دوباره بازارچه تیله کوه پس از ۶ سال تعطیلی تکمیل شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد منتفع شدن مرزنشینان ۲ طرف خواهیم بود.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: بازگشایی بازارچه تیله کوه از چند ماه پیش در دستور کار استانداری کرمانشاه قرار گرفت و طی این مدت زیرساخت‌های لازم در این گذرگاه برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و کوله بری در مرز فراهم است.

وی ایجاد امنیت بیشتر و اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه را از مزایای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه بیان کرد و گفت: یکی از مواردی که به حُسن همجواری مرز‌ها کمک می‌کند، مبادلات تجاری و بازرگانی طرفین در مرز‌ها است .

Sorry - Comments are closed